|| Home
Cautare


Blogroll
RSS Feed

 

For supporters
Memories Box

.png / 11kb / 150x117:


About me
Also on

 
Matei Stoicovici's Facebook Profile

I Support

Programul Rabla 2012


Bursa Rabla 2012


Cosmetice BIO organice

Stats

Statistici live pe www.statistics.ro

eXTReMe Tracker

Creative Copyright
Creative Commons License
Memories Box by Matei is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 France License.
Based on a work at www.memoriesbox.blogspot.com
ADs: DERO SURF > Parfumul anilor cei mai frumosi
11 May 2007
Pentru noua campanie de advertising, detergentul autohton Dero Surf lanseaza o colectie speciala de ambalaje foarte retro-vintage. Cu un vadit iz al anilor '70 - '80, produsul apeleaza la o serie de figuri emblematice ale muzicii usoare, familiare si indragite de public: Aura Urziceanu, Anda Calugareanu, Dan Spataru, Corina Chiriac si Cornel Constantiniu.
Ambalaje colorate, happy, fresh patterns...nice design! Bine ca am scapat de seria de clip-uri (deja exagerate) cu `scoate cele mai frecvente 99 de pete`...
  • Asta, insa, nu scuza penibila greseala gramaticala din slogan, particula `cei` fiind incorect folosita, trebuind sa fie inlocuita cu `celor`. Anilor celor mai frumosi. Atentie la acord copywriteri! :D
  • Visit Dero website here [+]

Labels: , , ,

amintit de: Matei @ 1:11 PM  
9 Comments:
  • At 4:17 PM, Blogger Unknown said…

    foarte frumos, dar incorect gramatical.

     
  • At 5:05 PM, Blogger Matei said…

    si eu ma gandeam ca poate "celor" e forma corecta...iar daca este asa ce draq fac copywriterii de la unilever?

     
  • At 6:30 PM, Anonymous Anonymous said…

    porbabil nu li se potrivea "parfumul celor mai frumosi ani"

     
  • At 1:47 PM, Blogger Zephyr Alexxx said…

    "Parfumul strazilor" este o melodie de-a Corinei Chiriac...asa ca se potriveste ca o manusa toata aceasta campanie...dar marea absenta este Angela Similea...Un albastru infiniiiit :-))).

     
  • At 2:05 PM, Blogger Zephyr Alexxx said…

    Si pentru ca a venit vorba de muzica usoara de odinioara, pentru cine are urechi sa asculte, eu am facut un remix in Fruity Loops pentru piesa "Ninsorile de flori" de-a Angelei Similea.Un remix mai disco.Pentru ca e piesa mea favorita din perioada de dinainte de revolutie.
    Sper sa va placa. LOL. Ce ocupatie am avut si eu :D. Dar ma bucur ca mi-a iesit mai ales ca nu o aveam la o calitate super. Insa mie mi-a placut genul ala pop-dance a la Adrian Enescu din perioada '87-'89 de la noi.

    http://www.sendspace.com/file/0zo3qc

     
  • At 12:13 AM, Anonymous Anonymous said…

    Foarte rusinos, dragilor romani! Va propun o explicatie gramaticala si imi cer scuze daca e prea lunga, dar e ca sa inteleaga tot omul, ca m-am contrazis cu foarte multa lume care nu pricepe! Asadar:

    In romana adjectivul se acordă cu substantivul determinat. Dar, in afara de adjective care pot sta pe langa substative, mai sunt si o serie de alte parti de vorbire care capata valoare adjectivala in context similar. Asa sunt o parte din pronume, care devin adjectivale si, printre acestea sunt si "cel" şi "cea" (care provin din acela / acel / cela şi aceea / acea / cea – formele scurte sunt dialectale, din Moldova) care se acorda cu substantivul pe care il determina, indiferent de gen, număr şi caz:

    Nominativ - acuzativ:
    Fata aceea frumoasa – fata cea frumoasa
    Baiatul acela nu-stiu-cum – baiatul cel nu-stiu-cum

    Dativ – genitiv:
    Fetelor acelora (mai) frumoase – fetelor celor (mai) frumoase,etc

    Pastram amintirea anilor acelora (mai) frumosi
    Păstram amintirea anilor celor mai frumosi. Vs. Nominativ: Imi aminteam de anii cei mai frumosi.

    Sau, daca luam totul de la cap la coada:
    Le-am dat floarea celor (mai) dragi.
    Le-am dat floarea fetelor celor mai dragi.

    Deci, formele sunt specializate, dupa nr si caz:

    La singular:
    prietena cea mai buna - nominativ / acuzativ
    prietenei celei mai bune – dativ / genitiv

    la plural:
    prietenele cele mai bune – nominativ/ ac
    prietenelor celor mai bune – dativ/ genitiv

    Cred ca e foarte convingatoare si inversiunea ca argument: daca e corect şi uzual „celor mai frumoşi ani”, atunci ce v-ar face să credeti că nu e la fel de corect şi „anilor celor mai frumoşi”?!

    Am extras, din trei dicţionare, trei variante care atesta aceasta norma. Poate sunt mai convingătoare, daca eu nu am putut fi prin explicatiile anterioare:

    Dicţionar ortografic
    cel adj. m. (antepus), art. m., g.-d. célui, pl. cei; f. sg. ceá, g.-d. célei, pl. céle; g.-d. m. şi f. célor

    DEX '98
    Gen.-dat. sg. Celui, celei, gen.-dat. pl. Celor

    Îndreptar ortografic, ortoepic si de punctuaţie
    Celor – g.-d. pl de la cel, cea

    Ar fi foarte rezonabila o rectificare!!!! Si nu stiu de ce a trebuit sa asteptati atatea reprosuri!

     
  • At 1:07 AM, Blogger Matei said…

    fffffffffff...doamna, doamna s-a sunat..putem sa iesim in pauza? :PP haha. ce explicatie exhaustiva si pe-ntelesul tuturor ne-ai oferit. mersi mult.
    insa treaba e ca nu avem ce sa corectam cand chiar sloganul campaniei este acesta. poate sa corecteze cei de la PR-ul unilever sau copywriterii lor. in rest cred ca cu totii ne-am dat seama de gresala si cred ca si opinia publica in marea ei majoritate...sa auzim numai de bine. Ps: in ce zi dam teza? ;D

     
  • At 8:01 PM, Blogger Sahara Penguin said…

    Copywriterii sunt de la agentie, nu de la Unilever...

    E regretabil ca nimeni de la Unilever nu a observat in timp util, dar in job description-ul brand managerului nu e trecuta "excelenta cunoastere a limbii romane". In cel al unui copywriter - da.

     
  • At 8:14 PM, Anonymous Kitty said…

    Isabella, dar nu cumva si "imi cer scuze" e gresit spus? Nu dau cu parul, dar doamna profesoara Romina Surugiu are un imens articol pe tema acestei expresii...si sustine cum ca s-ar spune "iti/va cer scuze". Matei, tu ce parere ai?

     
Post a Comment
<< Home
 

Ultimele amintiri
Colectie de amintiri
Amintiri tematice

Music Player

© 2005 - 2009 Memories Box. Template by * Matei *