|| Home
Cautare


Blogroll
RSS Feed

 

For supporters
Memories Box

.png / 11kb / 150x117:


About me
Also on

 
Matei Stoicovici's Facebook Profile

I Support

Programul Rabla 2012


Bursa Rabla 2012


Cosmetice BIO organice

Stats

Statistici live pe www.statistics.ro

eXTReMe Tracker

Creative Copyright
Creative Commons License
Memories Box by Matei is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 France License.
Based on a work at www.memoriesbox.blogspot.com
Fata din Casa Vagon
02 February 2007
Trenul e aproape o metafora-fetis a multor scriitori, dar Ana Maria Sandu, aduce in carte sa "Fata din casa vagon" o perspectiva atat de poetic-noua incat ai vrea deliberat sa te pierzi in viata ca intr-un labirint fantastic de trenuri pierdute, amestecate cu acele trenuri in care te-ai urcat si care te-au dus in locuri in care cerul era o mare inversata si tu erai TU.

Daca va plac acele romane cu o actiune bine conturata si o intriga care sa va tina pe jar, atunci s-ar putea sa nu va placa aceasta carte, pentru ca ea e construita din derapaje poetice, colaje-fantasma, voci subtile si tangouri dansate pe linia vaga a fluxului constiintei.

Romanul e format din trei parti diferite ca structura diegetica, dar unitare in acelasi timp. In prima parte traim impreuna cu Ileana o copilarie, stranie uneori, magica alteori, dar incantatoare intotdeauna. In partea a doua a romanului, naratorul este Ina, fiica Ilenei, care desfasoara un fel de reconstituire a vietii Ilenei, cu drama iubirii sale pentru un barbat monstruos - Stefan, si cu prietenia sa minunata cu Duduta, trecuta si ea prin supliciul unui viol din partea unui barbat la fel de ingrozitor ca si Stefan. Parte a treia a romanului, schimba perspectiva naratoriala si se muta in homodiegeza, naratorul fiind insasi Ileana, povestind ca adolescenta intalnirea ei cu Stefan, si poezia tumultoasa a pasiunii ei pentru cel care ii va fi si Viata si Moarte.

Desi venita din sfera poeziei, ca si alte colege de generatie (cum e Simona Popescu de exemplu), Ana Maria Sandu negociaza bine naratiunea si confera prin tonul usor nelinistit al vocilor naratoriale o si mai mare autenticitate unei povesti, care iese din paginile cartii prin frumusetea ei simpla si atat de umana.
De altfel in tot romanul, gasesti randuri intregi de poezie, care plutesc ca niste insule cu o vegetatie luxurianta, asteptand izolarea unui Robinson-cititor.
  • "Fata din casa vagon" a aparut la editura Polirom si costa 20 de lei.

[via Poupee Rousse]

Labels:

amintit de: Matei @ 3:05 AM  
7 Comments:
  • At 12:32 PM, Blogger Papusa ruseasca said…

    the real tuesday weld- i love rain, merge superb cu aceasta carte!

     
  • At 12:01 AM, Anonymous Anonymous said…

    Iti multumesc pentru "cronica" buna... M-am bucurat cind am dat peste ea :) si, mai ales, ca ti-a placut cartea.

     
  • At 1:15 AM, Blogger Matei said…

    ana maria sunt onorat ca ai ajuns pe blog-ul meu. iti multumesc pentru cuvintele frumoase dar sa stii ca o sa le impart si cu poupee_rousse ;P

     
  • At 7:17 PM, Anonymous Anonymous said…

    a, ok, cu atit mai bine...
    si acum ca am descoperit blogul, o sa-l ami vizitez :)

     
  • At 12:55 AM, Blogger Matei said…

    welcome any time! :D and spread the word if you find it interesting...

     
  • At 11:31 AM, Blogger Papusa ruseasca said…

    ana maria, cartea mi-a placut foarte mult si ma bucur sincer ca exista si scriitori ca tine in romania!

     
  • At 12:48 AM, Blogger Matei said…

    @ ralucailinca > nu am ce sa te fac sa intelegi...Asa cum bine ai observat nu eu sunt autorul post-ului (nu am afirmat niciodata asta), ci Gabriela (aka poupee_rousse), care imi este amica si totodata colaboratoare la acest blog, pe domeniile ei.
    Si daca insisti o sa am grija ca si cealalta jumatate de felicitari sa ajunga tot la ea...

     
Post a Comment
<< Home
 

Ultimele amintiri
Colectie de amintiri
Amintiri tematice

Music Player

© 2005 - 2009 Memories Box. Template by * Matei *