|| Home
Cautare


Blogroll
RSS Feed

 

For supporters
Memories Box

.png / 11kb / 150x117:


About me
Also on

 
Matei Stoicovici's Facebook Profile

I Support

Programul Rabla 2012


Bursa Rabla 2012


Cosmetice BIO organice

Stats

Statistici live pe www.statistics.ro

eXTReMe Tracker

Creative Copyright
Creative Commons License
Memories Box by Matei is licensed under a Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 France License.
Based on a work at www.memoriesbox.blogspot.com
Bufnita Oarba
30 November 2006

Sadegh Hedayat este poate cel mai important scriitor modern iranian, iar "Bufnita oarba" una dintre cele mai crud socante carti a perioadei interbelice si chiar a zilelor noastre. Romanul a fost publicat prima oara in 1936 in India si abia peste cinci ani, in 1941, in Iran.
Incarcat de o poezie stranie si febrila, romanul lui Hedayat incearca sa surprinda, voit obscur si confuz, ambivalenta realitatii unui personaj total neobisnuit. Cititorul este pus in dificultate - linia de demarcatie intre palnul real si cel ireal, al halucinatiilor personajului principal, este atat de fina incat devine imperceptibila.
Personajul este un opioman, inchis de patru ani intr-o camera, unde comunica doar cu umbra sa profilata pe perete, care uneori se transforma intr-o bufnita aplecata spre el.
Acest roman schizoid abunda in viziuni fascinante, si in acelasi timp tenebroase si grotesti, ale mortii care devine personajul principal din subtext.
Senzatia predominanta pe care am avut-o citind aceasta carte a fost de spectator la halucinantul film al cuiva care isi traieste cu o intensitate aproape monstruoasa moartea.
"Bufnita Oarba" a aparut la Editura Polirom si costa 17 lei.
  • for more info about this book visit Polirom Website [+]

[via Poupee Rousse]

Labels: ,

amintit de: Matei @ 11:35 AM  
5 Comments:
  • At 2:03 PM, Blogger Clara said…

    De ce nu sunt articolele "via poupee_rousee" puse intr-o categorie separata, cumva, sau un link... Ma chinui mereu sa le gasesc printre postere...

     
  • At 2:10 PM, Blogger Matei said…

    din pacate actuala interfata a blog-ului nu imi permite sa pot face modificari in ceea ce priveste categoriile.In plus memories box este un loc unde poti intra sa citesti informatii din domenii de interes diverse, bits of interesting stuff, toate inlantuite in ordine cronologica.
    am de gand ca in cel mai scurt timp sa imbunatatesc interfata si sa diferentiez intre categorii.
    In plus, imi convine mai mult ca toate post-urile sa fie la un loc pentru ca, constrang cititorul sa foloseasca scroll-ul (deci poate il atrage si altceva de citit)
    all the best & keep sending feedback
    Matt

     
  • At 7:59 PM, Blogger Clara said…

    Da, dar e vorba de un scroll down kilometric... Chiar daca e un blog de informare, cum spui tu, asta nu inseamna ca nu poti face categorii. Bine, eu acum mi-am spus parerea de simplu cititor. Nu de alta, dar trecand repede peste ce nu ma intereseaza, uneori trec si peste ce ma intereseaza :(
    Orium, mercic de raspuns... si schimbari sunt binevenite. toate bune!

     
  • At 12:52 AM, Blogger Papusa ruseasca said…

    o sa am o categorie separata pe blogul tau? vai, matt, ma simt onorata!!!:p :))

     
  • At 7:40 PM, Blogger Clara said…

    poupee_rousee: prima data am crezu ca vrei sa ai o categorie separata pe blogul meu.. :P
    Nu e nici asta o idee rea :))

     
Post a Comment
<< Home
 

Ultimele amintiri
Colectie de amintiri
Amintiri tematice

Music Player

© 2005 - 2009 Memories Box. Template by * Matei *